måndag 24 oktober 2016

Allt jag behövde göra var att stanna kvar

Jag blev så glad när jag vaknade i morse och såg att jag kunde registrera mig för en av kurserna trots att den var på avancerad nivå och jag inte har min examen än. Sedan såg jag att den kursen bara var på 7,5 och inte 15 hp som jag hade trott. Det innebär att om jag inte kommer in på den sista kursen, vilket inte är så troligt med tanke på att de redan har reserver sedan innan på den kursen, så kommer jag bara att läsa 75%. Allt hänger egentligen på hur många som registrerar sig och på hur många reserver det finns. Om jag bara läser trekvartsfart måste jag meddela CSN, för jag har snmält till dem att jag läser på helfart.

Jag skojade med Gustaf om att låten All you had to do was stay är skriven av Marknadsföringskursen till mig. Här nedan ser ni refrängen och lite till. Gustaf tyckte att det var lika spot on som jag gjorde. Om jag bara hade fortsatt marknadsföringen och struntat i tyskan hade jag inte haft detta problem nu. Ack och ve!

Stay, hey, all you had to do was stay
Had me in the palm of your hand
Then, why'd you had to go and lock me out when I let you in
Stay, hey, now you say you want it
Back now that it's just too late
Well could've been easy

All you had to do was stay
All you had to do was stay
All you had to do was stay
All you had to do was stay

Let me remind you this was what you wanted
You ended it
You were all I wanted
But not like this

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar