torsdag 22 oktober 2015

Otursdrabbad

Idag glömde jag nycklarna och börsen hemma. Jag upptäckte att jag hade glömt börsen hemma när jag skulle betala på Handels men som tur var tog Gustaf med den åt mig när han skulle till skolan. Det var typ den enda turen jag hade idag, för mitt kort som låg bredvid börsen hade han missat att stoppa i och jag hade glömt att det inte var däri så jag kunde ju inte säga något heller. Jag hade lite kontanter och fick lägga tillbaka en av grejerna jag tänkte köpa.

När jag till slut kan åka hem efter att ha grupparbetat klart så upptäcker jag när jag ska låsa upp att jag inte har nyckeln med mig. Jag får alltså med en bökig väska, tung dator och otympligt paraply ta mig hela vägen tillbaka till Handels i duggregn som verkar komma från alla sidor för att hämta nycklarna ifrån Gustaf. Men gissa vem som inte svarar på sms. Jag har inga pengar på mobilen heller så jag kunde inte ringa honom och så klart hade jag inte kortet med mig så jag kunde inte fylla på! Jag gick direkt till kafeterian när jag kom fram och där satt han ju. Jag fick tillbaka nyckeln och kunde äntligen återigen åka hem och slippa undan vätan.

Ingen har sådan otur som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar