lördag 17 oktober 2015

Musiklista

What song describes your emotions right now?
Religion av Lana Del Rey

What song makes you think of your parents?
De som får mig att tänka på mamma är den där "Den stora dagen" och "Take me to church". De som får mig att tänka på pappa är typ Vikingarna och Gwen Stefani för han hade en av hennes skivor förut och det kändes så random att han hade en av hennes skrivor.

What is the first music-related memory you have?
Att mamma sjöng Trollmor-sången när vi var barn, tror jag

What is one instrument you wish you could play?
Fiol

What song has disappointed you the most?
Girlfriend med Avril Lavigne. Idag tycker jag att den är bra, men när den nyligt hade kommit ut så var den så annorlunda jämfört med vad hon gjort innan att det inte kändes bra. De släppte sedan och jag ville ha skivan jättemycket och allt, men när den precis kom så kändes det så där. Jag hade förväntningar som inte infriades och då blev det lite utav en kollision.

What is a song you love, but used to hate?
We are never getting back together brukade jag ogilla, men sedan började jag gilla den. Lite samma som i exemplet ovan.

What is your favorite album of all time?
Born to die av Lana Del Rey och Red av Taylor Swift

Who is your favorite music artist?
Lana Del Rey

Who is your favorite music celebrity?
Lana Del Rey och Taylor Swift

Your best friend has good or bad taste in music?
Halvbra (med bästa vän räknar jag Gustaf :D )

What would your friends be surprised to find on your Spotify?
Det är nog Euskefeurat för sörlänningarna. Om det vore mina närmaste vnner tror jag de skulle vara mest förvånade över Oskar Linnros.

Ke$ha, Lady Gaga, Taylor Swift, Nicki Minaj or Katy Perry?
Taylor, hands down

What is the last song you listened to?
Bonden och björn med Euskefeurat

What is the least played song on your iTunes?
You are in love av Taylor Swift

What is a song you always cry to?
Finns ingen jag alltid gråter till, men den där "Den stora dagen" är ju faktiskt sorglig och Det är hit man kommer när maan kommer hem blir man lite blödig av

What is your favorite song?
All too well av Taylor Swift

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar