onsdag 28 oktober 2015

Framtiden

Imorgon läggs tentan ut på gul. Det är min sista tenta för terminen, sedan börjar jag på c-uppsatsen. Jag har eventuella planer på att söka in till ett ettårigt masterprogram nästa höst och ta min kandidat i tyska till våren. Helst av allt skulle jag bara vilja släppa taget om allt för stunden och åka till Frankrike i några månader, men det lär ju knappast ske. Om jag vore rik kanske. Jag har ett litet kapital jag skulle kunna använda, men det skulle bara räcka kanske max två månader så i så fall skulle jag vara tvungen att hinna hitta ett jobb på en gång och jag vet inte om jag kan riskera att inte få ett jobb (kan ju trots allt inte franska) och sedan att vara tvungen att komma hem helt utan någon inkomst alls. Det utan pengar till ett körkort dessutom. Man kan drömma, men när verkligheten slår emot en som en stor tegelsten så lämnas inte mycket till val kvar. Jag hade gärna varit en fattig poet, men inte en poet som bor på gatan liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar