torsdag 15 oktober 2015

Böcker

1. A popular book or series that you didn’t like.
Hemsöborna av August Strindberg. I allmänhet kan jag tycka att han är överskattad, men mycket beror nog på att den skildrar en miljö och kultur jag inte alls relaterar till.

2. A popular book or series that every one else seems to hate but you love.
Ingen hatar väl direkt Artemis Fowl, men den är faktiskt rätt okänd för att vara så himla bra, så jag tar den.

3. A love triangle where the main character ended up with the person you did NOT want them to end up with (warn people for spoilers) OR an OTP that you don’t like.
Svindlande höjder-spoiler! Men Catherine och Heathcliff hörde ihop.

4. A popular book genre that you hardly reach for.
Självhjälpsböcker, biografier och historiska draman känns inte intressant.

5. A popular or beloved character that you do not like.
Tveksamt om denne är så "beloved" nu för tiden, men Snape har jag alltid hatat. #hipster

6. A popular author that you can’t seem to get into.
Ernest Hemingway. Fan vad han är tråkig alltså. Jag har gett honom två (snarare 1,5) försök men det klickar bara inte.

7. A popular book trope that you’re tired of seeing. (examples ”lost princess”, corrupt ruler, love triangles, etc.)
Trasig missförståd person som hittar en annan trasig missförstådd person. Det kanske är mer på TV, men typ Sandor/slash/Ida baseras på en bok ju.

8. A popular series that you have no interest in reading.
50 Shades of Grey

9. The saying goes ”The book is always better than the movie”, but what movie or TV show adaptation do you prefer more than the book?
Jag vill säga Forrest Gump, men jag har ju faktiskt inte läst den. Jag kan bara inte föreställa mig att boken kan vara bättre men det är den säkert. Jag får väl ta Bridget Jones Dagbok 2, jag gillar filmens slut betydligt bättre än bokens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar