måndag 19 oktober 2015

Mobilstrul

Hjälp! Någonting är fel med min mobil (igen)! Den har stängt av sig själv och går inte att starta. Jag har stoppat i laddaren och allt men den ger inte ifrån sig några livstecken hur länge jag än håller in startknappen. Det är sådana här stunder jag kan erkänna att det hade kunnat vara nödvändigt med facebook, för jag kan ju inte nå folk via snapchat eller instagram från något annat än den. Men jag förlitar mig på att det finns några trogna läsare som ser detta och vet varför jag inte svarar i telefonen om man provar att ringa mig. Jag har lärt mig från incidenten i Stockholm att det är lika bra att skriva här att jag är okontaktbar så att inte folk tror att jag är död. (True story.) När Gustaf kommer hem kan jag i alla fall låna hans telefon om jag måste ringa och ni kan ringa honom om ni vill nå mig.

Jag är dock mest rädd för att alla mina bilder ska vara borta. Jag har försökt att spara dem i det där icloud utifall att något sådant här ska hända men det blir bara konstigt då, så jag vet inte hur man gör. Jag har i alla fall några bilder jag kan ta från instagram och så, men det är ju långt ifrån alla. Jag hde 6000 bilder på telefonen liksom och får jag inte tag i dem så vore det katastrof för mig. Jag började tänka att min den plötsliga telefondöden kunde bero på överbelastning på minneskortet, men jag har inte fått en enda varning från telefonen om det tidigare. I värsta fall får jag ta den till Apple-affären eller någon reparatör. Jag hoppas att den startar igång sig av sig själv.

1 kommentar:

  1. Då panik utbröt för att det inte gick att nå dig, då var allt så nytt. Dessutom bodde du på ett område som var väldigt tvivelaktigt. Nu är väl mamma mycket coolare, eller hur ;D Men jag vrider mina händer och säger: Nej! Nej! varje gång man hör om skottlossning eller stormar med olika klass-varningar på nyheterna. Men även gällande det har jag nog coolat ner mig en aning. Kan inte rå för att jag är en hispa :D Kram/ Mamma

    SvaraRadera