fredag 31 oktober 2014

Upp, upp och iväg

Idag är det Halloween, men vi gör inget speciellt ikväll. Det känns som att man bör vara i USA om man vill fira Halloween stort. Men traditionen sprider sig i Sverige och nästa år ska Liseberg ha ett Halloween-tema. Det vill jag verkligen gå på, men jag får se hur det blir nästa år. :) Jag har bestämt mig för att jag antagligen ska ta en ekonomie kandidat istället för bara en filosofie kandidat i ekonomi. Efter det kanske jag tar mig en tid i Rhode Island för att jobba med ekonomi och skriva. Då får jag fira Halloween i USA. Grannstaten Connecticut sägs vara en av de mest hemsökta i landet. Det skulle vara spännande att besöka den. New England i allmänhet känns intressant. Jag är fortfarande sugen på Paris och att lära mig franska, men det känns som att jag är sent ute nu för att göra det innan jag tar min examen. Men man vet aldrig vad som händer. Jag vet en person som är utbytesstudent i Kina just nu, så jag kanske hakar på något sådant! Glad Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar