fredag 10 oktober 2014

Sportfånet

Jag och Gustaf ska äta nere på Port Arthur om en halvtimme. Det behövs för jag är hungrig efter att ha gymmat! Vanligtvis brukar jag äta något direkt efteråt, men nu valde jag att vänta eftersom att vi skulle ta ute. Dåligt val, känner jag nu. Jag har bytt från att gymma inne i stan till gymmet här på Lindholmen. Själva gymmet är sämre, tycker jag. Jag hade några favoritmaskiner men det känns som att de nya är sämre. Idag kändes det som om jag var med på Dolda Kameran när jag skulle använda den som det står ska träna magen, för man skulle bara hålla tag i två typ slangar och luta sig framåt. Jag kände inte alls att det ens tog på de musklerna! Jättekonstigt. Jag typ bara satt där som ett fån och lutade mig framåt samtidigt som jag höll i två slangar. Är inte vi alla gymbesökare lite grand av ett fån dock? Jag menar, innebandy t.ex. är tusen gånger roligare. I och för sig kan man precisera vilka muskler man vill träna mer på gymmet... Jag har bestämt mig för att bli bra på hemmaövningar och verkligen bemästra dem så slipper jag köpa ännu ett gymkort! En av de stora fördelarna med att gymma var ju att man kunde basta också, men gymmet på Lindholmen har inte ens en bastu! Voi voi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar