onsdag 8 oktober 2014

Lilla London

Nu är första duggan avklarad och godkänd! Jag läser Harry Potter 7, har löst en del problem och har avklarat en hel del ärenden. Livet flyter på, kort sagt. Det finns inte så mycket mer att rapportera om. Jag har varit med om en del saker på sistone som jag haft svårt att kommat tillbaka ifrån. Jag känner att jag behöver en Norrlands-detox. Jag tror det är det enda trygga stället kvar på Jorden för mig. Men jag älskar Göteborg och vill inte bo någon annanstans just nu. Jag gillar nog faktiskt Göteborg mer än Stockholm. Först ogillade jag Göteborg en del, men nu kan jag inte säga annat än motsatsen. Det är mer hemtrevligt än huvudstaden och relationen till Göteborg har byggts upp mer långsiktigt medan relationen till Stockholm var mer intensiv. Båda städerna har ju sina fördelar förstås. Det är väl bara en tidsfråga innan det börjar spritta i benen på mig och jag drar vidare, men kanske mindre permanent. Vem vet? Allt jag vet just nu är att jag ser fram emot resten av året i Göteborg, med alla jag känner, alla fina platser, alla historiska byggnader och närheten till allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar