tisdag 21 oktober 2014

Geografi

Jag har börjat med ett jätteroligt geografispel! Det går ut på att man ska lära sig geografi och det finns olika saker man kan lära sig! Alla Sveriges landskap och USA:s delstater är exempel på sådana man kan lära sig. Första gången kunde jag de flesta, men efter några gånger kunde jag alla! Jag gick vidare till USA:s delstaters huvudstäder och nu kan jag dem också. Fast jag kunde dem förvånansvärt bra till att börja med! Lite hade fastnat i alla fall. ;) Om ni vill spela det har jag länken till Sveriges landskap här, sedan kan ni bara klicka er vidare. Det finns ett annat spel som jag tycker är jätteroligt också! Det heter The Traveler IQ Challenge. Det handlar mer om att man ska visa vad man kan och räkna ut sitt traveler IQ, men det lär ju ut en hel del i processen också!

Nu har ni fått tips för hjärnan, vare sig ni ville ha det eller inte. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar