torsdag 30 oktober 2014

Energi

Nu har Jakob åkt! Vi har hunnit med en hel del, vilket man alltid verkar göra när han är med. Vi såg The Great Gatsby igår och den var dålig. Jag har hört så mycket bra om filmen att jag verkligen trodde den skulle vara bättre än boken nästan. Men all rapmusik förstörde stämningen. Hur 20-tal är det liksom? Och jag älskar Young and Beautiful av Lana Del Rey, men hela tiden? Lite för mycket... Det var en del andra grejer också, men jag tänker inte recensera den här. Jag blev sugen på att se den gamla Gatsby-filmen som finns på HBO. Vi slocknade direkt efter filmen slutat och efter vi vaknat gick vi en stund längs Älvstranden. Gustaf skrev prov hela förmiddagen, så det var bara jag och Jakob som turistade lite. Vi tog båten över till Klippan och åkte spårvagn därifrån till Stigbergstorget. Vi har kollat in Masthuggskyrkan, Oskar Fredriks kyrka och Skansen Kronan. En massa höjder att bestiga med andra ord. Vi kollade in Stadsbiblioteket och gick längs Avenyn till Brunnsparken. Sedan åkte vi hem och åt lunch som gästen själv fick laga. Allt detta inom loppet av några få timmar. Nu är energin låg och vi ska bara ta det lugnt med fruktsallad, TV och lite plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar