måndag 20 oktober 2014

Min inspiration

Jag har en ny inspiration för att uppnå mina drömmars mål. Jag har kollat in en hel del fina småstäder i Rhode Island och jag har nu hittat två som jag gillar. Den ena är Bristol och den andra är Wickford, en by i North Kingstown. Båda ligger nära Providence! Ända sedan i somras har jag haft Rhode Island på hjärnan. När jag googlade fram lite information om denna minsta av stater upptäckte jag att längtan växte starkare. Men det är inte dit jag ska än! Dit ska jag när jag har samlat ihop nog med pengar för att kunna försörja mig i 4 månader utan jobb och bara kunna sitta och skriva. Det finns många komponenter i detta som ska passa in, men det fixar jag. Jag har ju alltid velat till Oxford en gång till och så Paris, men man måste vara strategisk när man kommit så långt i studierna. Jag älskar att gå på universitetet, men jag känner verkligen av att jag nu läser något som inte nödvändigtvis är kul, utan mer ett verktyg för att ta mig mot mitt mål. Därför är det kul med en lite morot längre fram på vägen (kanske inom två år?).

Bristol





Wickford

1 kommentar:

  1. "We are on The road to rhode island!" -Stewie och Brian

    SvaraRadera