torsdag 9 oktober 2014

Nobelinspiration

Ha ha! Nu har jag reserverat två av Patrick Modianos verk på biblioteket i Göteborg. Jag var ganska tidigt ute så jag ska nog få dem om inte alltför länge! Jag älskar bibliotek och funktionen de fyller! Jag vore utfattig om jag faktiskt vore tvungen att köpa alla böcker jag ville läsa! Synd bara att det inte fanns så många översatta till svenska... ännu. Det lär komma fler snart, om vi säger så.

Det är nu jag inspireras att åka till Frankrike. Jag har ju funderat på Paris och det har varit en dragkamp mellan det och England, men det är svårt att välja och att skaffa medel till att faktiskt kunna göra det (översättning=jag är fattig och har redan lånat en hel del). Jag kanske inte alls tycker om hans verk, men då de jämfört honom med Hjalmar Söderberg har jag höga förhoppningar på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar