måndag 6 oktober 2014

När livet leker

Jag har haft en underbar helg! Det började i fredags efter skolan då jag och några från klassen firade att första tentan var avklarad! Det var kul att ta det lugnt efter mycket plugg. Det gick för övrigt bra på provet. Efteråt såg jag Breakfast at Tiffany's hemma med Gustaf. Den var bra, men inte lika bra som boken. De som gjort filmen var inte alls lika frisinnade som Truman Capote själv var, verkar det som. De hade ändrat slutet så att det skulle passa in i den tidens kvinnosyn antar jag. (Plus rasismen o.s.v.) Jag rekommenderar verkligen boken till alla som vill läsa något riktigt bra!

I lördags tog vi en promenad längs älvstranden och i Majorna/Masthugget. Vi fikade kanelbulle på Ninas kafé eftersom det var kanelbullens dag. Efter det skyndade vi oss till Scandinavium för att se Skellefteå-Frölunda-matchen. Frölunda gjorde ett mål i första respektive andra perioden, men efter lite över halva tredje vände Skellefteå totalt och lyckades kvittera! Tyvärr hann vi inte se den spännande fortsättningen för vi var då tvungna att dra iväg till Stora teatern för att se Sufflören. Jag grämer mig än för det, men teatern var ju bra så det var väl okej. Skellefteå vann.

Igår åkte vi till Liseberg för det var deras sista dag då de hade öppet. Vi åt sockervadd och hade kul. Jag fick bra resultat på skyttet igen, men inte nog bra för en vinst. Jag fick 57 av 70 poäng, vilket är rätt bra för en nybörjare som jag. ;) Fyrverkerierna var bättre i år än förra året för de sköt upp raketerna till Summer nights från Grease och två sånger till. Det var jättefint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar