tisdag 14 oktober 2014

Ta saker med ro

Jag skulle egentligen äta lunch med Axel innan skolan, men han fick förhinder så det blev ändrade planer. Jag har hunnit med att ta det lugnt i alla fall och det är ju skönt. Ibland kan man inte ta det lugnt för att det finns saker som stressar en, oroar eller något annat jobbigt. Även om man har tid över från ärenden och sysslor betyder inte att man har lugn och ro att få lite lugn och ro. I det syftet är promenader bäst. De bästa tar man ensam i skogen och de värsta tar man från ställe A till ställe B. De tar inte slut när man själv vill det. Om nu inte sträckan skulle råka ara så lång att man tycker att det är precis lagom att gå den sträckan. Skogsvägen mellan Stationsvägen och Folkan är en perfekt sträcka. Vill man gå längre kan man välja att ta en av alla sidostigar som finns längs vägen. Det är där man känner vart stigarna går. Men Älvstranden här i Göteborg är inte så illa heller. Det kommer till och med folk hit som inte bor här i närheten bara för att gå längs älven på denna sida. Nu närmar sig klockan tolv, så jag ska in och hämta min ring som blev klar från lagningen igår och sedan ska jag till skolan. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar