fredag 25 november 2011

Hit the wall

Jag borde gå och lägga mig nu, men inte än. Snart. Först måste jag bara säga att en ny blocketannons ska läggas ut imorgon! Jag kan inte bo kvar här senare än årsskiftet. Då bor jag hellre på en camping, för jag tänker inte bo här längre än så. Min hyresvärd har frågat mig om inte han fick låna rummet mitt, då hans son m. familj ska komma och sova över. Vi ska förhålla oss formellt till varandra och så har han mage att fråga en sådan sak! Jag sade ja, för inget bra hade kommit ut av att jag hade sagt nej. Jag ville inte ens vara här om hans familj skulle komma hit. Vissa gånger måste man välja den bästa strategin, vilket var att säga ja. Jag fokuserar nu istället helhjärtat på att ta mig härifrån. Han vill hela tiden leka "vi känner varandra sedan långt innan"-leken, men det funkar inte. Vi har skrivit ett kontrakt och jag har försökt att visa både subtilt och på ett bestämt sätt att jag vill att vi förhåller oss formellt mot varandra, då detta för mig är som ett onödigt tvång! Men nej, det går inte. Det är för svårt för den efterblivne idioten som inte fattar kutymen här. Min hyresvärd. Synonym: tragisk, puckad, läskig. Antonym: smart, begåvad, bra.

Pallar inte mer. Ska bort härifrån snarast möjligt. Det är bara så det är. Tack för mig. Btw, ska hitta boende för fredag-lördag nästa vecka också. Ha ha ha... It's not even funny.

2 kommentarer:

  1. Var hade han tänkt att du skulle bo medan hans son är där???

    SvaraRadera
  2. Skicka ett handskrivet brev till honom där det står:

    Du är idioti i dess renaste form! Jag ska ge dig ett slag i solarplexus. Då kommer finlandssvenskar säga: "Bra gjort!" till mig. När du ligger på marken och ber mig lämna dig ifred ska jag säga: "Ifred? Ifred? tror du jag har gett dig stryk för att du ska få vara ifred?" Sen ska vi talas vid efter maten.
    MVH "Råttan"

    Precis så ska du skriva. Han kommer att gå omkring och undra vem råttan är. Sen efter en vecka typ så ber du nån kompis till dig att kalla dig för råttan så att han hör. Då blir han rädd för dig och kommer inte våga prata med dig.

    SvaraRadera