söndag 20 november 2011

Ett brottstycke av helgen

Idag har jag varit och sett Doktor Glas på Dramaten! Det var helt underbart! Jag älskar hur de lyckades göra en bra pjäs av en så svår bok att göra teater av. Samma underbara språk var det också. Naturligtvis med vissa ändringar, men i hela taget var det oftast Söderbergs exakta ord. Vid ett tillfälle secklade Henriksson på scenen, så passionerad var han i sitt skådespeleri. Efteråt blev det långa och högljudda applåder, fast ingen stående ovation som på smygpremiären av HP7 del 2. Ha ha!

Helgen har mestadels spenderats med en fågelskrämma. Annars har jag bara sett på teater och samtalat med Jehna! Hon skulle se Breaking Dawn ikväll och det fick mig att bli sugen på bio också, dock inte samma film. Min hyresvärd har jobbat, vilket har gjort mig till en glad människa. Jag måste verkligen flytta härifrån... Ett glas har råkat krossas och dammsugaren står inte på sin vanliga plats och ingenstans där jag kan gå för att leta den heller. Så krossat glas får väl helt enkelt ligga där på golvet ett tag till. Det är ju senaste modet enligt vad jag har hört... Det skulle fan kunna vara sant! Så länge något är inne är folk villiga att följa den trenden, hur knäppt det än är!

Är det inte konstigt att jag gissade rätt på när det var Lasse Berghagen i Copycat singers alla gånger ikväll? Jag brukar inte ens lyssna på honom, men skillnaden mellan honom och de andra var att de andra försökte för mycket, inte själva rösten. De andra wailade mer o.s.v. medan Lasse bara sjöng på som vanligt och det gjorde att man hörde vem det var. Mäkta stolt blev jag. Eller så inte.

1 kommentar:

  1. Höhö, men du gillar inte du skräckfilm? Isf skulle du tycka om Breaking Dawn mkt bra, hela sista delen av filmen är helt jävla förävlig. Typ [SPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOILER ALERT ANY RANDOM PERSON OUT THERE WHO DOES NOT WANT TO KNOW, SPOILER; SPOILER; SPOILER] ALERT! ..återgå.. typ tänk dig i slutet hur edward biter hål lite överallt på ett LIK (faktiskt ett VÄLDIGT övertygande lik, väldigt likt var det) och medan han biter så krasar det som om han verkligen var ett lejon och bitit tag i hela jävla handleden och krasat sönder den i småbitar.
    Skräckfilm.
    Har sedan fler hemska exempel att ta med dig, men det får bli när vi kan göra det irl! :D

    SvaraRadera