onsdag 16 november 2011

Att grovt missförstå alt. Dima-skadad

Jag satt och läste en del olika artiklar på DN:s hemsida när jag kom till en artikel om att ett gift par med Aspergers. I denna artikel står skrivet om hur paret, eftersom att båda har Aspergers, inte gillar att titta andra människor i ögonen, och t.o.m. ibland fortfarande har svårt att titta varandra i ögonen trots deras äktenskap. När jag då kom till den här passagen blev jag väldigt creeped out:
"När de spelar rollspel fungerar däremot ögonkontakten alldeles utmärkt. Då behöver de inte känna sig osäkra eftersom de gör en roll."
Ni förstår väl? När jag då fortsatte läsa för att undersöka om jag misstagit mig blev jag lättad:
"För tillfället är Robert spelledare i ett äventyr med Solomon Kane, en mytisk gestalt som bekämpar ondska och jagar vampyrer i 1600-talets England."
- Ur DN

Vi kan kalla det ett grovt missförstånd eller att vara Dima-skadad. Jag går på det senare.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    ...jag missförstod också, fast rubriken gav en hint XD

    SvaraRadera