söndag 5 juni 2011

Studentbalen

Idag har det varit bal! =D Eller igår, men whatever, jag skriver idag i a.f. Dagen började med att mamma och jag skulle fara till Boden. Först skulle vi fara på norra sidan, men en man stoppade oss och sade att det låg träd över vägen och att han själv hade varit tvungen att vända och fara genom Sikfors. Så vi gjorde detsamma. Jag sade åt mamma att fara över Norrsbacksvägen eftersom att han mest troligt skulle fara över Nesvägen, speciellt med henn släpet han hade bakom bilen. Jag vet att det var en onödig detalj, men det var så roligt eftersom att vi hann före honom. >X'D Hursomhelst så var det träd på södra sidan också - och då menar jag verkligen träd i plural! På ett ställe i skogen var det massor av träd som hade fallit ned över massor av ledningar.

Vi kom i alla fall fram till Boden. Först åt vi lunch, sedan fick jag psykbryt över mitt hår. Alltså, mamma är väl ändå van över mina psykbryt, men jag tycker synd om mormor för jag tycker inte att mormor och morfar ska behöva se mina psykbryt så jag behärskar mig inför dem. Denna gång var jag dock tvungen att få visa det. Det gick i a.f. okej till slut och då for jag till Angelica, som sminkade mig. Sedan for vi till...

Kvarnängen. Det blåste och började regna och det var inte trevligt. Vi hittade inte våra klasskamrater och sedan började alla gå upp till Bodensia, så det fanns ingen chans för gruppfoto. ='( Men jag får helt enkelt sno några bilder på de andra sedan. XP Petra var också där och kollade på oss! Det var jätteroligt att hon kom. =) Sofia kunde tyvärr inte komma, men ibland blir det så.

När vi kommit in till Bodensia så var mamma tvungen att komma in och verifiera min identitet eftersom att jag glömt passet hemma. Vilken tur att hon fortfarande var där! Maten var rätt okej. Skaldjurssoppan var inget god, musslor är äckliga, men räkorna åt jag upp i a.f. Oxfilé tycker jag egentligen inte riktigt om, men det är defintivt ätbart. Den här var lite torr och jag ville ha mer grönsaker. Vaniljpannacottan med björnbär var utsökt och jag ville ha mer! Men man fick inget mer. Sällskapet var hur bra som helst! =D Men överlag var det värt 200 spänn, inte 500. Det kan dock bero på att jag är snål, så 300 kanske för en normal person. Jag fattar ju att det är en massa kostnader, men det var ändå inte värt så mycket och den som betalar så mycket betalar hutlöst dyrt. (Eller så är jag snål, man får se det hur man vill.)

1 kommentar:

  1. Jag är så ledsen att jag inte kunde komma :( Jag önskar verkligen att jag kunde ha fått se dig!
    Men du får berätta allt om det när vi ses och visa mig massor med bilder!! :D

    SvaraRadera