fredag 17 juni 2011

The force is strong with this one

Jag vill ha grejer att göra. Jag vill jobba och få pengar! Jag vill jobba med något stimulerande för hjärnan! Men som substitut för ett riktigt jobb städar jag istället... Jag går även ut och går, ser film och läser, men jag vill träffa folk också. Det blir nog lite lättare att skaffa jobb i Stockholm... får man hoppas. Det känns som att jag kommer vara arbetslös resten av mitt liv och det enda sättet att undvika det på är att förevigt studera.

Jag tror att tråkighet är en stark kraft i universum. Har man tråkigt kan man hitta på vad fan som helst bara för att inte ha riktigt lika djävla tråkigt längre. Jag kanske kan komma på en plan för att fälla en arbetare på någon affär så att den bryter benet och därmed inte kan jobba på ett tag - sedan är jobbet kirrat! Bra plan om det inte vore för hur oetisk den är.

"Ha ha", fast enligt (M) är jag ju lat som inte har arbete. Det är fan inte ens kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar