söndag 19 juni 2011

Project evil plan

Eftersom att jag i Maj redan då började ana att ingen skulle ringa mig och säga: "Marika, du är bäst! Klart du får jobbet!" så började jag med en lista med små projekt jag skulle ta mig an under sommaren vid arbetslöshet. Min lista ser något ut så här:

1. Fixa trädgården; rensa ogräs, klippa gräset, plantera etc.
2. Måla om där det behövs (detta projekt utgår från att jag har möjlighet till det)
3. Städa övervåningen med fokus på mitt eget rum - de andra är ändå ganska tomma vid det här laget

Projekt kommer att läggas till allteftersom. Ta exempelvis projekt 3, som jag lade till så sent som i förrgår. Jag kommer även städa undervåningen och ta hand om hundarna i sommar, allt medan mamma, Storis och Henrik är på semester, men de sakerna räknas inte som projekt. Jag har inte givit upp när det kommer till jobb heller, men mer om det sedan.

Jag funderar på att i mitt nästa CV skriva att jag kan tämja tigrar. Det visar även på andra kvalitéer såsom ledaregenskaper, tålamod och nerver av stål. De kommer inte komma på min bluff heller, för vad ska de göra - ta dit en tiger och be mig bevisa det? I think not! Kräver de en referens skriver jag upp någon av mina bröders telnr. och skriver att numret tillhör en cirkusdirektör istället. Yes, evil plan is coming together! Moahahaha!

1 kommentar:

  1. Hahaha. Nu måste jag ju skriva en egen projektlisa på min blogg bara för att visa att jag inte heller bara sitter och filosoferar ^^

    SvaraRadera