måndag 25 januari 2016

Lyckat

Nu har jag tagit ytterligare ett steg in i arbetslivet. Jag har blivit erbjuden jobbet på Collector och jag har tackat ja. Nu behöver jag inte snåla på London-resan, jag kan kanske till och med resa utomlands under sommaren och jag kan köpa alla 10 körlektioner + uppkörning och teoriprovet. Jag ska fortfarande försöka spara så mycket som möjligt så att jag har möjlighet att flytta utomlands sedan. Eller egentligen bara för att ha en buffert, men det vore kul att kunna flytta utomlands i nästa års januari. Det lär inte bli till hösten, men jag har mitt sikte på Europa och New England. Om jag åker till New England kan jag ju inte arbeta där (inte vitt i alla fall) och därför skulle jag behöva mer pengar, vilket gör att det lutar mot Norge, Tyskland, Frankrike eller England. Men man vet aldrig. Jag kanske skaffar jobb först och sedan får en position utomlands. Vem vet?

Det känns som att en tyngd har lyfts från mina axlar i och med det här jobbet. Det är riktigt bra dagar och tider och jag hoppas på att få åtminstone 2 pass per vecka. Det är inte så mycket att göra till den här kursen i litteraturvetenskap, så jag kommer nog kunna ha en del flexibilitet. Jag märker att nu när jag har läst ett par fortsättningskurser och en kandidatkurs utöver en hel radda grundkurser, har jag en annan förståelse för hur universitetet funkar och i synnerhet en högre förståelse för litteratur. Det är inte så kul att gå denna kurs nu eftersom att det är lite för lätt. Jag önskar att jag hade gått den här kursen i Stockholm för nu är jag lite övermogen för denna kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar