torsdag 14 januari 2016

Allt och ingenting

Just nu har jag tagit en paus från finslipandet av uppsatsen. Det är en del som ska läggas till i analysen, annars är det bara förtydliganden och omformuleringar som ligger framför mig. På söndag lämnas den in. Opponeringen gick bra dessutom. Det är tydligt att det inte är många som förstår vad diskursanalys innebär eller tycker att det är svårt. Själv tycker jag att det är kul, men det var faktiskt lite svårt att förstå sig på diskursanalys till en början. Jag längtar tills jag har lämnat in den. När jag har släppt taget om den finns det inget annat kvar att göra än att låta den stå för sig själv och se om den är bra nog.

Jag har ett nytt favoritnagellack. Det är från märket Mavala och heter Velvet. Så här ser det ut:



Jag gillar att ha nagellack på mig. Jag har så svaga naglar att de ofta bryts och kräver några månader på sig att växa sig starka igen. Jag har ett nagellacksborttagningsmedel som är jättedåliga för mina naglar, det torkar verkligen ut dem. Jag har dock börjat med ett nagelförstärkningsmedel. Ta i trä, men det verkar funka. Eller så är det en slump att mina naglar helt plötsligt inte bryts av och skivar sig direkt efter att jag använt mitt nagellacksborttagningsmedel (som jag dessutom har använt säkert 4 gånger de senaste 3 veckorna). Jag hoppas att det är nagelförstärkaren. Om någon skulle vara intresserad av någon anledning så är det den här nedan som jag använder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar