fredag 22 januari 2016

Anekdoter om mitt sociala liv

Från måndag till torsdag var Issa hos oss. Egentligen skulle hon bara stanna två nätter, men det blev tre eftersom att tåget hon tänkte ta sålde slut på biljetterna. Tack vare henne upptäckte vi en indisk restaurang som vi gillade. Det finns en annan indisk restaurang vid Handels, men den är inte lika bra. Den nya är vid skolan jag går på nu, vilket ju är passande för mig.

Idag var det mingel för alla studenter på min institution i skolan. De hade lite mat, typ kex, snacks och tillbehör. Jag åt jättemycket, pratade lite och drog. Jag tyckte att det var kul. Det påminde lite om den baltiska festen jag och Gustaf gick på när baltiska institutionen i Stockholm höll i en sådan. Då hade de 1,5 l petflaskor med öl i som någon tagit med sig från Baltikum.

Ikväll är det kulturnatta (jag tycker det är lejt, men det heter alltså -natta inte -natten) men jag hittade inget jag var tillräckligt intresserad att gå på, i synnerhet inte när det är så kallt. Vi ska gå imorgon till biblioteket och se om deras utgallring av biblioteksböcker finns kvar. Det har utgallringsförsäljning ikväll i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar