lördag 28 november 2009

Vinter(?)land

Vad vackert det är att se ut över älven på vintern. Speciellt när det är fullmåne, molnfritt och med stjärnorna lysande på den mörka kvällshimlen. Då blir snön ljusblå och man kan se spåren på älven ganska klart. Men kommer jag kunna göra det i framtiden? Jag skulle inte tro det... Det är synd.

Jag hade tänkt gå till vårat ställe sedan. Det stället jag alltid kunde gå till när jag inte stod ut med att vara någon annanstans. If walls could talk...

Kommer jag någonsin att få se det där Narnia-landskapet igen? Jag hoppas så innerligt att jag får göra det varenda vinter i resten av mitt liv. Det är ingen jul utan snö heller...
Varför blir det mörkt så tidigt på hösten? Varför tar folk fram julpyntet på hösten? Varför kommer tomten nu när det är höst? Varför önskar vi varandra gott nytt år när det än är höst? Det är vad jag är rädd för att jag kommer tänka i framtiden. Det fanns inte ens snö i Haparanda... Det är tragiskt. Skyltsöndag, första advent, är imorgon, och ändå ingen snö!

Jag ska gå till ängen sen. Hoppas att inte tandfén är där. Annars måste jag vänta tills imorgon. Jag är seriöst rädd för henne.

TDG - Home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar