lördag 21 november 2009

Förlorad

Jag började tänka på att man använder uttrycket förlorad i böckernas värld. Man är förlorad i relation till denna värld för man har trätt in i en annan. Det är ju i böckernas värld som jag brukar känna mig som gladast. Jag vill ha min fantasy. Nej! Jag kräver att få läsa fantasy utan att behöva tänka på skolarbete. Därför så ska jag läsa Hoppets tempel i a.f. Även om jag också måste läsa Okänd Soldat. Jag behöver fantasy! Fast jag kommer ändå att tänka på skolarbete... It's the curse of the IB. Jag ska ju naturligtvis göra skolarbetet också! I a.f. det mesta... He he he.

Har ni sett reklamen till 2012? Mayaindianerna förutspådde det, men de varnade oss inte. Tänkte bara säga det. Vi har diskuterat detta i matsalen, men jag håller fast vid det. I a.f. Märker ni i reklamen också att Cristo Redentor i Rio de Janeiro faller på det sättet som den gör. Det är klart det är läskigt för att 1. Samaras morsa i The Ring faller också så, det är helt enkelt något läskigt med det. Det är nog det att de faller utan några händer som tar emot dem och de har inget annat som kan skydda dem heller. Och 2. Det är ju Jesus för Guds skull! Han kan inte falla. Det är som att se Bellatrix Lestrange(HATAR!) dansa på borden i stora salen i HP 6.
I a.f. Jag tror inte på att världen kommer att gå under 2012. Men om den gör det så tänker jag då inte ödsla 1,5-2 tim. på att se en film om det. I s.f. lär jag ju få uppleva känslan själv. (Eller så kan man, som med zombie-filmer, se på den för att förbereda sig inför framtiden.) Rent hypotetiskt sett alltså. Så tänker jag, du får tycka vad du vill om det. Tycker antagligen att det låter dumt - det är du säkert inte ensam om i s.f. Ha ha ha. "Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege."

Jag såg Robins idag. He's awesome. Det var tråkiga gäster idag, men Dregen ska vara med nästa vecka och då tror jag att det blir jätteroligt som det brukar vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar