måndag 16 september 2019

Slutförande

Jag tänkte bara slutföra den musiklista jag påbörjade, men aldrig avlutade i maj månad.

Dag 24: En sång av ett band som jag önskar fortfarande spelade tillsammans

Mitt svar: Savage Garden

Hela Affirmation-skivan är så bra. Darren Hayes är så bra på att skriva låtar! Älskar nostalgin man får av soundet i låtar som exv. Chained To You.


Dag 25: En sång av en artist som har gått bort

Mitt svar: Back to Black av Amy Winehouse


Dag 26: En sång som får dig att vilja bli kär

Mitt svar: Lover av Taylor Swift

Om jag inte redan vore kär så hade den här fått mig att vilja bli det.


Dag 27: En sång som krossar ditt hjärta

Mitt svar: Soon You'll Get Better av Taylor Swift

Lyssna på den så förstår du.


Dag 28: En sång av en artist som har en röst som du älskar

Mitt svar: Head Above Water av Avril Lavigne

En bra låt och jag tycker att hennes röst kommer till sin rätt i låten. Jag gillar att Avril kan sjunga med sådan kraft i rösten utan att kompromissa hur bra det låter.

Dag 29: En låt som du kommer ihåg från din barndom

Mitt svar: Barbie Girl av Aqua

Jag minns att jag önskade mig deras skiva i julklapp och så fick jag den. Det känns som en skiva som många hade när de var barn, eller så är det bara de jag har pratat med.

Dag 30: En låt som påminner om dig själv:

God Knows I Tried av Lana Del Rey

Det var det sista av den här låtlistan, som jag egentligen mest började för att fylla ut lite inlägg samtidigt som jag tyckte att det skulle bli kul både för mig själv, men även kanske för andra som vill veta lite mer om  mig eller musiken jag pratar om. Jag tror att det finns en del att lära om andra genom vilken musik de lyssnar på, men det gäller att vara uppmärksam på rätt saker. Nu går jag vidare till det vanliga, vad nu det är. Ibland är det en dikt, ibland en uppdatering om mitt liv. Det är lite olika nu för tiden. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar