fredag 27 september 2019

Igår och idag

Igår bokade jag biljetter till Sommertid-festivalen i Oslo nästa år! Den 26 juni 2020 kommer jag att få se henne och det kommer att bli så kul! Jag har redan fått se Lana, som ju är min andra favorit, och nu ska jag få se Taylor! Vi har platserna som var längst bak, för det kostade mer att stå längre fram, men det gör inget för jag får se henne och det är det viktigaste! Jag hoppas att hon kommer att spela The Archer, men den tror jag är given. Cruel Summer kommer hon definitivt att spela och så länge hon spelar de två från den nya skivan är jag nöjd. I Think He Knows och ME! är också viktiga. Av hennes äldre låtar så vore det min dröm att höra All Too Well live, men den känns inte så festivalig. Så om jag får vlja en låt som känns mer passande för festivaler så är det Holy Ground, den rockigare versionen.

Idag var vi bland annat till Ullared och handlade lite. Man kanske tänker att det inte är någon idé att åka dit, för att de inte är så billiga som man kan tro, men då har man fel. Delvis i alla fall. Vissa saker kostar lika mycket som i affären och är inte så nödvändiga att köpa just där, men idag köpte vi ett pussel som var 100 kronor billigare än annars, ett mobilskal som var hälften så dyrt som i vanliga fall och ett duschdraperi som var säkert 130 kronor billigare än de jag har sett på stan. Sminket är också billigare där, jag köpte samma eyeliner-märke som jag brukar för 20 kronor mindre och pudret jag använder för 30 kronor mindre, bara för att nämna ett par saker. Sedan har de ju budgetsmink också som är ännu billigare. Samma med scrunchies, jag fick två av den mindre varianten och ett tvåpack på stan kostar kanske 50 kronor, minst 40. Min poäng är att det går att fynda där om man ändå ska dit. Jag tycker att Ullared förtjänar lite upprättelse, så därför ville jag ge mina egna exempel.

P.S. Jag lade till en låt på Speak Now-inlägget, som jag hade glömt att jag skulle ta med och lade dessutom till en bild. Så nu vet ni det ifall ni redan hade hunnit läsa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar