måndag 4 maj 2015

Ur valborgs aska stiger första maj

Nu har valborg och första maj förflutit. Vi tänkte se en majbrasa på valborgsmässoafton, men Chalmerscortègen var försenad med en timme så vi hann inte. Det var ju inte hela världen, för vi fick ta del av en Göteborgstradition och det kändes lite mer spännande. På första maj lyssnade vi på Margot Wallström som höll tal. Inget över det vanliga riktigt, men bra innehåll ändå. På onsdag ska vi lyssna på finansministern tala på Handels. Det ska bli intressant! Jag har faktiskt ännu inte gått med i partiet och mitt medlemskap i SSU gick ut för några år sedan nu, så det är väl dags att jag gör det. Jag har alltid känt tillhörighet till partiet ändå, men jag kan tänka mig att vara medlem i andra partier samtidigt. Jag gillar att flera röster kan göra sig hörda, som kanske tar upp intressanta frågor någon annan kanske inte fokuserar så mycket på. Som Fi till exempel, de driver frågor kring mänskliga rättigheter längre än andra men kanske inte i övrigt tilltalar mig såpass att jag röstar på dem.

Nu ska jag väl gå och lägga mig. Gustaf sover redan för han ska upp tidigt. Själv måste jag köpa en ny sommarjacka imorgon för min gamla är spårlöst försvunnen, precis som min jeansjacka och ett par höst/vinterskor. Mysko! Apropå att sova hade jag en speciell dröm i natt. Jag vaknade från den alldeles av mig själv helt enkelt för att drömmen var färdig. Man blir på så gott humör då, tycker jag. Den handlade om att jag gick i skogen med hundarna i Sikfors och det var snö ute, men den höll på att smälta. Jag gick mot Richards hus och då var det helt plötsligt vår! Jag gick in i huset och hela familjen var där. Jag höll i Alvin och såg ut genom fönstret på övervåningen att Theodor och Emilia lekte ute på gården. Jag gick sedan in i det som nu är Theos rum och där satt alla och väntade på att få äta tårta, då det nämligen var Lisas födelsedag (fel årstid, men det var ju en dröm!) Erica hade gjort en marsinpantårta med många rosor på åt Lisa, men det fanns även en liten hjärtformad tårta åt mig och Gustaf för att vi hade förlovat oss. Och så satt vi alla där och åt jättegod tårta och det var bara en perfekt dag med hundpromenad och så kalas med alla i familjen efteråt. Det var då jag vaknade. Nu tycker jag det är dags att åka hem men vårterminen är ju en månad längre, så det får bli om ungefär en månad till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar