lördag 16 maj 2015

Tvättvett

Alltså, mina grannar är så äckliga! Jag är van vid att de inte städar efter sig i tvättstugan och att det kan se ut som skit där nere, men idag var det värre än vanligt. När jag kom ned kunde jag knappt tro hur smutsigt det var. Klädvagnarna stod mitt i rummet istället för under bordet, på bordet låg en strumpa med en massa smuts runt, tvättbrädan hade någon använt som underlag för att spraya något med en svart färg, ett tomt tvättmedelspaket låg på ena tvättmaskinen, dammet yrde på golvet, filtret från torktumlaren var inte rensat, det var vatten på golvet och det låg ett blött brunt papper under diskhon. Vanligtvis brukar folk ha struntat i att torka maskinerna och sopa golvet (+vaska även när de spillt saker på golvet). Alltså, jag trodde aldrig att jag skulle bli en sådan som klagade på de som inte städar efter sig. Men nu har jag fan fått nog! De har gjort mig sådan. De verkar ju tro att det är lokalvårdarens jobb att städa upp därinne, men det är det inte! Den ska bara byta soppåsen. Den kommer bara en gång i veckan och vi hinner använda tvättstugan 1-3 gånger per dag. Det är ju inte hållbart, det fattar ju vem som helst. Eller så tror de att det är mitt jobb, för det verkar ju bara vara jag som städar efter mig och eftersom att det bara är jag som gör det måste jag städa mycket grundligare än om alla bara kunde göra sitt. Varje gång. Nu har jag fått ur mig min frustration över att behöva städa tvättstugan 2 gånger idag. Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar