torsdag 28 maj 2015

I'm feeling 23

Nu har jag hunnit fylla 23! Det är roligt att fylla år för då får jag presenter och alla måste vara snälla mot mig! :) Däremot är 23 en icke-ålder. Har ni någonsin hört talas om någon som är 23? Det är ett sådant udda tal, mittemellan 20 och 25. Det känns som en konstig siffra. Aja, nu får jag komma in på den skumma krogen bakom Scandic Malmen i alla fall... Jag får helt enkelt ta och revolutionera denna ålder själv.

På min födelsedag var jag ensam under förmiddagen, sedan åt jag och Gustaf tårta och öppnade paket. Efter det åkte vi in till stan och tänkte gå på museum, men de lever inte i den moderna världen och hade alltså stängt. Vi åkte till Gothia Towers istället. Där åt vi en räkmacka och drack en drink. Efteråt gick vi till Espresso house och drack frapino/kaffe. Mina planer hade ju ändå gått i stöpet, så där satt jag alldeles finklädd på Espresso House och drack frapino. Vi hade tänkt äta på en restaurang i stan, men vi åt middag på gamla hederliga Porten istället.

Kvällen innan min födelsedag sjöng jag på Taylor Swifts 22. Jag ville bara sjunga den som 22-åring en sista gång. När jag sjung skulle jag snurra runt och då tappade jag balansen och föll framstupa i sängen istället. Det är typiskt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar