lördag 24 maj 2014

Vinnare

Om 1½ timme fyller jag 22 år. Jag ska rösta, öppna presenter och äta jordgubbstårta. Mer än så är inte fastspikat eftersom att jag inte är säker på om Gustaf planerat något. Jag längtar! Den bästa dagen på året är imorgon ju!

Idag har jag inhandlat välbehövda sommarskor. Jag köpte ett rabatthäfte där intäkterna gick till Cancerfonden, så jag har redan sparat in nästan hela summan jag betalade bara på att köpa skorna vid Backaplan istället för stan. Det som övertygade mig att köpa häftet var att det ar för ett bra syfte och för att jag insåg att jag skulle tjäna på att köpa det. Win-win situation. =) Nu äter vi jordgubbar och Gustaf ser på fotboll en stund, så jag passar på att uppdatera bloggen lite.

Jag läser The Great Gatsby nu ju, och trots att jag bara läst två kapitel ännu så är den helt underbar. Men det kan ju förändras i och för sig. Jag tycker bara att karaktärerna är så himla färgstarka och att språket är fint, passande och alltid en fullträff! Med det menar jag att författaren är bra på att uttrycka sig, utan att behöva göra utläggningar. Bra böcker gör mig glad.

1 kommentar:

  1. Jag läste också the great gatsby nyligen, älskade den!! Blev otroligt fascinerad av Gatsby som karaktär.
    Kände dock att jag kunde rikta mycket kritik mot boken ur feministisk synvinkel... men ja, gammal litteratur = gamla värderingar.

    Du borde se filmen med DiCaprio också. Väldigt speciell! Ger historien ny karaktär. Regisserad av han som regisserade Romeo and Juliet med DiCaprio. Tips tips! :)

    SvaraRadera