lördag 10 maj 2014

Cou(l)ture

Solen skiner efter en vecka av regn och vi drog jacklösa in till stan. Gustaf har slagit rekord i hur snabbt man kan bestämma sig för och sedan köpa ett par jeans. Han tänkte inte ens prova dem först! Ikväll ska vi se En handelsresandes död på teatern. Jag hoppas att den är bra, jag minns vad jag tyckte om sång- och dansinslagen i den förra pjäsen vi såg i Göteborg. Man blev rätt ointresserad efter det. Däremot drömmer jag om de pjäser man kan se på Dramaten och en del på Stockholms stadsteater. Lolita och Gertrud är de jag verkligen bara måste se. Man missar en del rent kulturmässigt när man inte bor i Stockholm, tycker jag.

Jag bär ett linne jag böt till mig på 44:ans klädbytardag. Jag fick komplimanger för den av en främling, vilket är ett säkert tecken på att den var ett kap. Annars brukar jag vara hopplös på att finna godbitarna. Men vars finns sådant här? Jag vet åtminstone att det finns ett klädbibliotek som jag ska kolla in. Kanske det bara är jag som inte upptäckt alla dessa ställen ännu, eller så letar jag efter fel saker på fel ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar