tisdag 27 maj 2014

Födelsedagen

Nu är jag alltså 22 år och kan sjunga med i Taylor Swifts låt med ännu större entusiasm. På min födelsedag sjöng Gustaf för mig på morgonen och sedan hämtade han tårtan på Brogyllen. Vi fikade, röstade och åkte in till stan där vi vandrade omkring en massa + åkte spårvagn för att hitta ett ställe med goda mackor. Till slut blev det ändå det första stället vi kollade in. Hehe. Hade det varit Stockholm hade det varit enklare att välja, men det är ju på det här sättet man lär sig en stad! ;) Vi åkte hem ett tag efter det och tog det lugnt och sedan åkte vi båt på älven och när det var dags klev vi av vid Rosenlund för att gå längs Linnégatan upp mot Doktor Glas. De hade plockat bort den jättegoda västkuströran från menyn, så vi skippade förrätten för det enda som fanns kvar att välja på var råbiff, ost och annat som inte är mina favoriter. Varmrätten var jättegod och efterrätten likaså. Vi hade jättekul. Efter vi varit där åkte vi hem och tog det lugnt. Jag trodde att Gustafs present enbart var att bjuda mig på middag, men han hade en överraskningspresent åt mig på kvällen! Jag blev jätteglad för jag gillar överraskningar, och så är det ju alltid kul med presenter. Jag hade en bra dag med värme, sol, presenter och, det bästa av allt, Gustaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar