fredag 23 maj 2014

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Jag skulle kunna skriva om den fantastiska solen som skinit, men när jag kom hem överskuggades det när jag upptäckte att jag hade fått soleksem. Jag tror det är det i alla fall; det var vad jag diagnostiserade mig med sedan jag googlade om det. Och, som alla vet, det innebär att jag ligger på vårdcentralsnivå i kompetens. Jag har aldrig haft det förut. Varför får man alltid en massa konstiga åkommor när man blir vuxen. Jag är för fan bara 21! Ok, 22.

I övrigt har min dag varit bra. Jag funderar på att gå ned till älvstranden och läsa The Great Gatsby, men jag är osäker på vilket val av kläder som är det bästa. Det har varit jättevarmt idag, men jag måste samtidigt täcka mig så eksemen (eller vad det nu är) försvinner. Kanske jag bara borde stanna inomhus... =(

Jag har provat frozen yoghurt som man får plocka en massa godis, frukt, bär, såser och dylikt till, och som man sedan väger och betalar för ett visst kilopris. Det var okej - men inte värt 68 kronor! Vissa som jag går psykologi med tycker att det där är värsta grejen, men det är det ju inte! Visst är det gott, men det är inte ens så speciellt. Jaha, glass och lite godis typ. Jag äter hellre jordgubbar med lite glass till hemma, eller äter en helt vanlig mjukglass på stan. Förresten tycker alla här att det är så "nytt", men det har ju funnits i Gallerian i Stockholm skitlänge. Men det är väl relativt nytt, antar jag.

Jag har alltså haft en bra dag! För även om min dagsutvärdering hittills varit lite negativ så är det mest för att jag vill bjuda på the dirt, så att säga. Men jag hade en underbar tid i solen, tog en lunchpromenad med Axel, träffade Gustaf en stund efter skolan, åt glass i den skinande solen, åkte båt hem och fick prova något helt nytt som jag varit nyfiken på länge! En bra dag alltså, solkrämpor till trots. =)

P.S. Jag är en äkta Göteborgare nu, märkte ni ordvitsen i första meningen? ;) D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar