torsdag 15 maj 2014

Dumma, dumma

Dumma Göteborg. Göteborg dör på söndagar, bara Nordstan och några få butiker utanför har öppet typ. Detta resulterar i att jag inte kan äta middag ute på min födelsedag. I alla fall inte på den restaurangen jag ville. Tack efterblivna Göteborg, som lever på en tid då söndagsöppet faktiskt var ett ord. Sådana här gånger förstår jag hur "lyxigt" man hade det i Stockholm. Eller alla andra städer som inte bestämt sig för att brinna upp likt en fenix när söndagen är kommen! Hade jag fyllt på en måndag hade jag antagligen aldrig haft detta problem, då jag inte planerar på att bo här i sju år.

Nu har jag fått klaga av mig på bloggen. Jag blev bara så besviken eftersom att jag älskar mina födelsedagar och vill att allt ska vara perfekt då. Men jag får ju vara med Gustaf, så det blir väl bra i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar