tisdag 22 april 2014

Vergilius

Goda nyheter! Jag har fått jobbet som kyrkoguide i Öjebyn. Jag är jätteglad över det, nu får jag mer jobberfarenhet och mera pengar. ;) Det som är tråkigt är att inte få träffa Gustaf så mycket, men den smällen får jag ta. Jag får spendera en massa tid med mina syskonbarn och hundarna. Jag kommer vara ledig på helgerna, men jobba på vardagarna. Jag söker jobb på ställen jag tänker att jag kommer trivas på och det gör att jag bara känner glädje och spänning över mitt nya jobb. Rätt självklart tänker en del, men inte då man jobbat för Retail A. som jag gjorde. Med det i bagaget vet jag att den som inte trivs på sitt jobb kommer kanske inte alltid göra sitt jobb särskilt bra heller. Med all övningskörning jag hoppas få gjord i sommar så kommer jag förhoppningsvis kunna ta körkortet redan nästa år, men det förutsätter mycket mer bilkörning, pengar och tid. Allt gott, slutet gott. Oj, det ska visst vara tvärtom... Man bör inte ta ut händelserna i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar