söndag 27 april 2014

Blondie

Jag är inte redo att åka upp till Norrbotten där det inte är sommar. Mitt hår är redan blont i April, det brukar ta till början av Juni innan det blivit så här blont ju! Jag vill inte ha min fula vinter-hårfärg någonsin igen. Men, men. Den kommer ju inte hinna bli så mörk på bara några dagar och det ska bli kul att fira pappas födelsedag och Novas dop. Men roligast ska det bli med tårta! Jag skojade bara. ;)

Jag är mitt uppe i att baka blondiesar nu och det ser inte riktigt lovande ut... Jag har redan råkat bränna glasyren. Det stod att man skulle låta det puttra tills sockret smält. Hur vet man är det smält ens? Kan de inte ha en lite ruta för bak-amatörer som jag, där de förklarar allt in i detalj? Det vore hjälpsamt. Kakan ska vara inne i 15-20 minuter. Den har nu varit inne i 25 och är inte klar. Jag tror jag kan ha gjort den i en för liten form. Ja, ni förstår. Så här är det nästan alltid då jag bakar, vilket är varför jag håller mig till havrebollar. Det kan varenda barnunge göra, och eftersom min nivå ligger på just det så är det alldeles passande. Hanna brukar göra blondiesar  och då blir de alltid jättegoda. Fast då kallas de Gullans kaka. Kärt barn har många namn, jag har även sett att de kallas solrutor och Silviakaka. Den väntar vid fönsterbrädet nu, i typisk amerikansk tecknad film-anda. Den blir nog bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar