lördag 12 april 2014

Kör på

Idag har jag övningskört på riktigt för första gången. Egentligen är det andra gången, men den första gången kan ha varit mindre laglig... och då lärde jag mig bara grunderna. ;) Idag körde jag in till Öjebyn och tillbaka. Det gick jättebra, med undantag av en grej när vi var i Långnäs, men jag väljer att fokusera på det som gick bra och lära mig av det som gick mindre bra. =) Jag var i alla fall aldrig nära på att krocka och jag tyckte att jag flöt på bra i trafiken. Det får nog gå ett par gånger till innan jag kör inne i stan i alla fall, för grunderna behöver sitta i lite bättre för att jag ska kunna koncentrera mig ordentligt på trafikljus och filer. Jag fick ju ett presentkort på en körlektion när jag var på handledarutbildningen som jag ska använda. Jag hade gärna tagit lektioner i Göteborg också, men de är så dyra att det nog bara blir av om jag får ett extrajobb.

På tal om jobb har jag jobbintervju i övermorgon. Det känns spännande, jag är taggad inför det! Jag hoppas att jag får jobbet. Jag klarar mig över sommaren ändå, men jag vill jobba och jag vill ha lön så att jag får pengar över också. ;) Nästa år ska jag nog söka jobb i Göteborg. Gustaf går på så många intervjuer för han har sökt så många jobb. Han har verkligen kämpat och jag är glad för hans skull! Han gick på en intervju häromdagen för ett sommarjobb på turistbyrån och jag skulle gärna jobba där nästa år. Livet känns lite smidigare nu när jag vet vad jag vill utbilda mig inom och har en del olika planer för vad jag vill göra härnäst. Jag tar det som det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar