torsdag 17 april 2014

Förberedaren

Jag hade sådan himla tur igår. Det första jag tänkte när jag vaknade upp var att jag hade glömt att lägga till en utbildning till min ansökan om universitetsstudier till hösten, men när Gustaf kom hem berättade han att man hade fått en extra dag på sig att lämna in den. Sådan tur behöver jag.

Vad som inte är tur, men bra, är att Gustaf kunde hämta en bok åt mig på biblioteket idag. Jag har känt av min förkylning än idag, men imorgon är den nog så gott som försvunnen. Jag blev sjuk på tåget ned till Göteborg. Det var synd för jag behövde plugga, plus att det var sommarväder utomhus. Till och med träden utanför har börjat knoppa. Jag sitter ändå inne med pluggandet inför mitt paper som ska in senast måndag. Jag satsar dock på söndag, men vi får se. Jag har i princip non-stop med plugg tills den nionde juni. Får jag jobbet ska jag nog skippa alla sommarkurser också. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar