måndag 21 april 2014

Solen

I förrgår när jag och Gustaf promenerade vid älvstranden såg vi att det var Idol-audition, så vi bestämde oss för att sjunga som en duett inför domarna. Nä, jag skojade bara. Inte om att auditionen hölls i Eriksberg, det var sant. Det stod en skylt om att Idol Sverige firade tioårsjubileum och det kändes helt otroligt att tiden gått så långsamt. Tio år känns som så kort tid, men när jag tänker efter har jag bara levt ca. 2x10 år. Fast det kan ju ha att göra med att de senaste åren har gått förbi snabbare än jag kunnat blinka. Det kan bero på att saker och ting förändras hela tiden, men det är bra.

Vi ska promenera idag igen för vädret är så fint här i Göteborg. Jag känner mig glad över det fina vädret och för att jag har skrivit klart och skickat in mitt paper till min läsningens historia-kurs. Solen skiner, löven har börjat smyga fram på träden och sommarvärmen har tonat min hy svagt röd på sina ställen. Nu ska jag göra mig i ordning inför promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar