tisdag 3 maj 2016

Lugnet

Det är en del läsande som ska göras och så ska jag jobba men annars tar jag det ganska lugnt just nu. Det ska bli skönt efter att jag slutat jobba för sommaren och kan börja fira min ledighet på riktigt. Jag skulle ha blivit ledig två veckor tidigare om det inte vore för att jag bestämde mig för att ta ett par extra veckors jobb i sommar men jag tänker att det är värt det. Jag ska ju köra upp i sommar och det behöver jag pengar till, så det är bara bra med extra mycket i lönekuvertet. Förhoppningsvis behöver jag bara göra uppkörningen en gång till. Jag har övat mig ganska mycket mentalt på att inte bli till en zombie, som jag blev senast. Jag har aldrig varit så hjärndöd som då alltså, och allt på grund av nervositet. Men som sagt, mentala övningar har jag gjort. Vi får se om det hjälper när det väl kommer till kritan.

Gustaf går och lägger sig supertidigt varje dag så jag sitter och gör ingenting om kvällarna. Det är både skönt och inte, för jag önskar att vi hade tid att prata mer. Han kliver upp 5 på morgonen (natten) för att åka till jobbet. Jag brukar kliva upp vid halv tio om jag är ledig så våra respektive dygnsrytmer klaschar totalt, i synnerhet när jag jobbar. Igår somnade jag på soffan fast sängen är precis bredvid den. Då är man trött. Imorgon har jag "tidig" lektion, d.v.s. 10.15, så jag ska lägga mig i tid nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar