lördag 7 maj 2016

Bränt barn skyr solen

Om ni undrar varför jag sitter inne just nu på en sådan här solig dag så är det för att jag har fått soleksem för andra året i rad. Jag antar att det är kroniskt, att om man har fått det en gång så kommer det alltid att återkomma. Jag som smorde in mig och allt, för jag mindes ju hur det blev förra sommaren. Det hjälpte faktiskt att smörja in sig, jag är bara röd på de ställen jag smorde in mig för lite på, några streck här och där och så hela knäskålarna. Det ser jätteknäppt ut! Det är så det är när man är norrbottning sedan urminnes tider (bokstavligt talat, släktboken som går tillbaka till 1600-talet är full av i princip enbart norrbottningar) och är van vid totalt mörker 21 timmar om dygnet. Jag har hur som helst bestämt mig för att istället för att ligga och slappa i solen så ska jag gå på stan. Då kan man ju gå in i butikerna när man har varit ute i solen ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar