fredag 6 maj 2016

Den första är alltid gratis

Är det bara jag som tycker att Veronica Maggios nya skiva är det bästa hon gjort sedan Satan i gatan? Den sistnämnda skivan är hennes bästa för den har både bra melodier och intressant text. Mina favoriter på den är Satan i gatan, Inga kläder och Alla mina låtar. Den nya skivan, Den första är alltid gratis, har också en hel del låtar med bra melodi och text. Mina favoriter på den är Vi mot världen och Förlorad för alltid. Jag har inte hunnit lyssna och få in känslan på hela skivan än men överlag är den väldigt bra. Skivan känns lite som en förlängning av Satan i gatan, fast Handen i fickan fast jag bryr mig är ändå bra för att förstå hur Maggio har tagit sig till sinnesstämningen som den nya skivan präglas av, den är ett mellansteg. Slutligen ska jag tipsa om låten Play och sen repeat, den är också väldigt bra. Pang pang är också bra och lite annorlunda, den är en av mina favoriter på den nya skivan. Jag gillar när man tar en enkel mening eller ett välkänt uttryck och lyckas få det att låta poetiskt. Maggio har definitivt lyckats med det i den låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar