söndag 8 maj 2016

Tidsfördriv om kvällen

Jag tänkte egentligen gå och lägga mig vid elva men eftersom att det redan sket sig med det så är jag uppe ett litet tag till. Jag arbetade med en skoluppgift som drog ut lite på tiden. Jag har en hel del för mig den här veckan. Jag arbetar tre dagar och jag har dessutom köpt en körlektion, plus att jag har tre skollektioner att gå på. Som tur är infaller sig allt på förmiddagen eller kvällen så jag har massor med tid att njuta av det fina vädret.

Gustaf var i Stockholm i helgen så jag fick vara själv. Jag satt i solen, lyssnade på Veronica Maggios nya skiva x antal gånger och tittade på en komedi. Det sistnämnda kan jag sällan göra när han är hemma för vi har så olika filmsmak att vi alltid får kompromissa och se någon film vi båda kan tänka oss att se. Det funkar. Jag insåg under dessa dagar att jag verkligen tycker att det är skönt att vara själv ibland också. Förut tyckte jag inte riktigt det men det var väl för att jag hade mitt eget ställe då så jag fick väl vara själv när jag ville egentligen. Det är kul att han är hemma nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar