fredag 6 maj 2016

Gult är inte fult

Det känns som att gul, ljusgul i synnerhet, är min nya färg. Jag har handlat en ljusgul sommarklänning tidigare i år och förra veckan hittade jag världens vackraste klänningen med gula rosor och ljusgula axelband. Utöver det har jag sett en ljusgul kjol på zalando som jag bara måste ha för den är så tidlöst vacker, en riktig klassiker. Tre ljusgula plagg som bara kan bäras på vår/sommar, tänkte jag. Det är ju lite väl mycket. Men så såg jag en ljusgul klänning nyss (som jag inte har några planer på att köpa dock) som var jättefin och som jag verkligen kunde tänka mig att köpa.

Här är en bild på den blommiga klänningen






















Det är en lite dålig bild med tanke på att ett litet hörn av klänningen är borta och allt men det är verkligen en av de vackraste klänningar jag någonsin har sett! Den är egentligen lite för liten, men eftersom att jag är en sådan där som går upp och ned i vikt beroende på om det är sommar eller vinter så var jag villig att ge den en chans till sommaren. Jag kunde helt enkelt inte släppa taget om den. Jag tänkte att det värsta som kan hända är att jag får gå med den till en skräddare som kanske kan göra ryggen lägre eftersom att det är just på övre ryggdelen den klämmer åt.

En annan färg som jag gillar mer och mer på kläder är orange. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i den färgen, men jag har insett att den kan vara väldigt fin faktiskt. Så länge det inte är knallorange eller så, det vill säga... :P Mamma har alltid gillat den men jag har varit mer skeptisk. Däremot gillar jag inte orange på saker och inredning så mycket. Men jag håller med Elle Woods i Legally Blonde - den som sade att orange är det nya rosa är tokig.



 Rosa och blå kommer nog alltid vara mina go to-färger i slutändan. Anledningen till att jag började köpa fler kläder i färg var just för att jag en dag öppnade garderoben och insåg att jag i princip bara hade svarta kläder. Jag tyckte att det var så enkelt för svart matchar med allt, men till slut blev det att jag bara hade svarta kläder istället. Så vem vet, mina go to-färger kan ändras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar