tisdag 7 april 2015

Some random day thoughts

"Först till kvarn får mala." Pfft! Sist till kvarn får slappa medan alla andra maler och får mala hur djävla mycket de vill när alla andra sover. Jag tänker inte låtsas om att samhället borde eller kan förändras, inte heller vill jag det. Men samhället är uppbyggt att uppfatta nattugglor som lata för att de inte orkar kliva upp 05.00 på morgonen. Anledningen till varför de inte gör det är för att de var uppe hela natten och gjorde en massa saker. Jag kan definitivt börja ett nytt projekt på natten och sitta med det i flera timmar. Det är ju då alla bra idéer kommer! På morgonen har man en massa att göra framför sig, på natten får man leva det liv man vill. Äta pizza från kylen, se tio avsnitt av ens favoritserie, skriva en halv uppsats, läsa en hel bok och brainstorma fram en massa idéer. Natten innehåller inte dagens begränsningar; skola, arbete, ärenden, regelbundna måltider, andra människor. Men vi måste ha en halva av dagen som är till för just shopping, skola, möten etc. Jag tycker det är ett bra system, utan det vore natten inte vad det är. Men för Guds skull, tro inte att nattmänniskor är lata eller inte ids. De har ingen ork efter att ha använt 3/4 av dygnets energiförbrukning under de sista fyra timmarna av deras vakna tillstånd dagen före.

Hashtag jag hatar att kliva upp tidigt även om jag inte lagt mig sent och inte är fysiskt trött för det innebär att jag har gett upp den kreativa/eftertänksamma/energifyllda delen av dagen och man blir fast i ett slentrianmässigt leverne utan ände och jag tror jag bli galen snart om jag inte får stanna uppe till efter ett någon dag snart och bara käka glass och kolla på New Girl eller snapchatta galna bilder för att man blir lite galen på natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar