tisdag 14 april 2015

Lite Norgebilder

Första dagen i Oslo gick vi på deras nationalmuseum. De hade många tavlor som var riktigt skickligt målade. Denna tavla såg snarast ut som ett fotografi än en tavla och det var många andra likt den.














Den här tavlan känner ni alla igen. Jag har alltid velat se Skriet i verkligheten och nu har jag fått det också! Det är en av mina favorittavlor, så nu är ännu ett livsmål avbockat. Ett annat var den gången jag var med på Aftonbladets Vi 5-spalt. ;)


















Här är jag och Gustaf på teatern! Vi såg Revisorn, eller Revisoren som den hette på norska. Vilken skillnad, va?


















När man bara är i Norge måste man väl prova allt. Även att ta på sig en gräslig gosedjurshundsmössa.


















Det här är min number one favourite. Jag älskar hur pompös och mäktig han ska se ut högst upp på slottskullen med sin blick utöver Oslo - och så sitter en mås på hans huvud!


















Jag avslutar med denna målning av en påfågel. Så cool och snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar