tisdag 7 april 2015

Påskhelgen

Det har varit skönt att vara ledig under påsk. Vi har mest tagit det lugnt. Jag har läst Harry Potter, ätit en massa godis och tagit promenader med Gustaf. Han fyllde år i söndags och det firade vi med hemmagjorda köttbullar, paket, lunch på stan och spårvagnsutflykt.

Här är en bild på en supergod påskbakelse som jag och Gustaf åt. Vi köpte hem varsin grej från ett konditori i närheten, men hans bulle hade hunnit bli jättetorr till kvällen så vi delade på min istället.


















På långfredag var Gustaf ledig och jag skolkade. Vi åkte in till stan för att fika och för att Gustaf ville kolla på skor. Hans skor som han brukade ha på promenader var trasiga, men han hittade ett par nya. Yay! Fikat var gott, men jag hade gärna bytt ut laxen mot lite fler räkor. Laxen var verkligen äcklig, jag hatade konsistensen på den.


















Så här såg mitt påskägg ut! Jag fick en massa lakrits och choklad i det men Gustaf hade också köpt lite godispåsar att lägga i! Behövs nog inte tilläggas att jag fortfarande inte ätit upp allt...


















I söndags fyllde Gustaf 23 år! Vi hade fixat en moussetårta från Brogyllen. Han var dock inte så förtjust i den och jag är inte så förtjust i mousse överhuvudtaget så den har vi knappt ätit något av. Dessutom råkade de göra en större tårta än vi beställt... Gustaf kunde bara välja mellan två olika tårtor eftersom att de inte gjorde dem samma morgon, och hade han valt prinsesstårtan är chansen att den hade kunnat bli uppäten. ;)


















Jag avslutar med en selfie för det är lite min grej. Jag bär min nya Alice & Olivia-klänning på bilden. Födelsedagar=man får ha fina klänningar på sig! :) Min näsa ser typ sned ut för jag har upptäckt att jag gör någon typ av snett leende ibland. What's up with that? Jag gör det undermedvetet. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar