söndag 19 april 2015

Guldet blev till sand

Ett tips till er alla därute: köp aldrig en iPhone. Om du inte vill höra mig avreagera mig kring hur dålig min mobil är (det kommer vara en massa gnäll) så läs inte vidare. Till och med min gamla skruttiga, jättelångsamma och med skitdålig kamera-Samsung galaxy mini är bättre än min fina, men djävligt irriterande iPhone 5S. Efter cirka tre år kunde jag inte längre använda min Samsung effektivt och bestämde mig för att köpa en ny som jag kunde ha i ytterligare minst tre år till. Men redan nu, ett halvår senare har den extrema problem. Ibland beter den sig såsom min förra mobil började göra efter 2,5 år. Beteenden som att stänga av sig mitt i allt, låsa skärmen och vara seg uppvisar min iPhone redan nu. Droppen rann över bägaren när jag idag inte ens kan komma åt mina bilder! Den säger att jag inte har några bilder, men när jag går in på album så finns de där. Då jag försöker trycka på mitt album för att komma åt bilderna är det bara tomt. Jag har läst att det ska vara något nytt med bilderna i ios 8, men den kom ju i Oktober förra året så det borde inte vara fallet nu. Plus att jag sett att bilderna ska finnas i ett album, men de är bara borta. Försöker jag nå de från min instagram så stänger den ned hela instagram och jag hamnar på hemskärmen. Jag kan inte ens kolla på en snapchat-video som jag fått!

Problemen började igår när det stod att lagringsutrymmet var fullt. Men jag hann radera en hel massa för att skapa utrymme innan dessa problem började. Jag försökte dessutom skicka ett sms till Gustaf, som helt och hållet försvann. Det stod inte ens att det inte kom fram - det bara försvann! Jag köpte den här mobilen för att jag trodde att den skulle vara som vilken mobildjävel som helst. Jag skulle, förutom själva telefonfunktionerna, bara använda kameran, enstaka appar och internet - men det var tydligen för mycket för iPhone att hantera.

P.S. Jag hatar att alla har en Mac-dator också för verkligen ALLA på Handels har det. Jag hatar alltså inte de som har det, bara att de har det. D.S.

Jag föll för det... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar